lauantai 15. kesäkuuta 2013

Koti-ikävä.

Sehän se. Kattelin kuvia viime vuodelta, ja koti-ikävän siitä sain. Suomalaisia kansanlauluja kun kuuntelee ja katselee kuvia Suomesta, sydämessä riipaisee...

Tällä matkalla olen oppinut arvostamaan Suomea, suomalaisuutta. Olen oppinut tuntemaan isänmaan merkitystä. Itsenäisen Suomen merkitystä. Suomalaisia ihmisiä. Olen ylpeä Suomen maastamme. Olen onnellinen, että olen saanut syntyä Suomessa.

Tämä kokemus on myös kasvattanut minua ihmisenä paljon. Olen oppinut ihmisistä, ihmisyydestä. Olen oppinut arvostamaan eri tavalla ihmisiä, näkemään ne eri silmin. Olen huomannut, että ihmiset, jotka tulevat eri kulttuureista, harrastavat erilaisia asioita ja näyttävät erilaisilta, jokaisesta ihmisestä löytyy samat inhimilliset tunteet. Jokainen ihminen tuntee ikävää, iloa, surua, pettymyksiä, rakkautta, nälkää, vilua, onnellisuutta. Tunteet saavat ihmiset lähemmäksi toisiaan. Samanlaiset tunteet tuovat yhteenkuuluvuuden tunnetta.

Tämä kokemus on ollut, ja tulee olemaan ikimuistoinen. Niin mukava kun onkin olla erilaisessa ympäristössä, on uskomattoman ihana palata Suomeen. Vahvenpana, sydämessä kiitollisuus.



Laps' Hellaan, älä vaihda pois
Sä maatas ihanaa!
Sill' leipä vieraan karvast' ois
Ja sana karkeaa.
Sen taivas, päiv' on loistoton,
Sen sydän sulle outo on;
Laps' Hellaan, älä vaihda pois,
Sä maatas ihanaa.



Laps' Hellaan, kaunis sull' on maa
Ja suuri loistokas,
Veet välkkyy, maat sen vihoittaa,
Sen rant' on maineikas.
Yö kirkas, päivä lämpöinen
Ja taivas tuhattähtinen;
laps' Hellaan, kaunis sull' on maa
Ja suuri loistokas.


Laps' Hellaan, armas maasi tää
Siis muista ainiaan!
Sull' onnea ja elämää
Ei muuall' ollenkaan.
Jos minne tiesi olkohon,
Niin juures synnyinmaassas on!
Laps' Hellaan, armas maasi tää
Siis muista ainiaan!
(Z.Topelius)





Koti-Suomia ikävöiden Salla




6 kommenttia:

  1. olen lueskellut tätä blogiasi, kun olen törmännyt siihen fb:ssä kallion sisarusten kautta. (lähinnä tainnut näkyä uutisvirrassa katrin kommenttien tai tykkäilyjen ansiosta.) minusta tämä on yksi ihanimpia blogeja, mitä olen lukenut. oikein ihanaa aikaa teille sinne kauas! yst.terv. mari k

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Mari! Tosi piristävää kuulla, että joku on löytänyt tien blogiini tätäkin kautta. :)

      Poista
    2. Pakko sanoa että myöskin minä oon fb:n kautta löytäny kutakuinki samalla tavalla tämän blogin. :) Ihana blogi ja odotan aina että uusi kirjotus tulee! Kiva lukea matkastanne vaikken teitä henk.koht. tunnekkaan.:)

      Poista
  2. ihania kuvia :) varsinki toi toiseksi viimeinen! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Kuvan on ottanut siskoni blogista http://miia-n.blogspot.co.uk/.

      Poista
  3. Tuttuja kappaleita kuunnellen, mitä on teijänki autossa niin monesti soiteltu ja tätä blogia lukien ikävä vaan kasvaa! noo kohtapa te tuutteki vähäksi aikaa tänne♥

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi, se ilahduttaa aina.